Jouw Food Coach in omgeving Utrecht en Amersfoort
Ontbijten.jpg

Goed zorgen voor jezelf.

Ontwikkel een leefstijl die bij je past en die bijdraagt aan het gezond houden van jouw lichaam.
Maak het leuk om preventief te werken aan je gezondheid. Varieer veel met lekkere en voedzame recepten, beweeg (in de buitenlucht) en zorg ervoor dat vervelende klachten jou niet in de weg gaan staan!

In de gezondheidszorg zie je vaak dat wanneer mensen ziek worden of chronische klachten hebben ontwikkeld zij naar de (huis)arts gaan en medicijnen voorgeschreven krijgen. Voorbeelden zijn: Diabetes Mellitus type 2, hoge bloeddruk, leverproblemen, nierproblemen, prikkelbare darmen, huidproblemen e.d.. Niet alleen los je hiermee de oorzaak van het probleem niet op, er kunnen door dit medicijngebruik juist weer andere klachten ontstaan. De oorzaak van veel van deze welvaartsziekten ontstaan door een ongezonde leefstijl.

Mijn advies is: Werk preventief aan je gezondheid. Zo voorkom je dat je ziek wordt en kan je langer leven in goede gezondheid.

Wanneer je een van de trajecten volgt bij Maalplus weet je na afloop wat en wanneer je het beste kunt eten en kun je verwachten dat je geïnspireerd raakt met heerlijke voedzame recepten die je kunt toevoegen aan jouw dagelijks eetpatroon. Daarnaast ontwikkelen wij een beweegpatroon dat bij jou past om je energiek en fit te voelen. Een gezonde leefstijl gaat namelijk over het totale plaatje en daarbij kun je voeding en beweging niet los van elkaar zien. Daarmee ontstaat een gezonde en duurzame leefstijl waar jij je goed bij voelt.

Voeding is maatwerk.

Maalplus is er om jou te inspireren en een leefstijl te ontwikkelen die de nadruk legt op dingen die je juist wél zou moeten doen om je lichaam gezond en je leven leuk te houden! Ik geloof dat een persoonlijke aanpak de beste aanpak is. Er bestaat geen boek, eetpatroon of dieet dat voor iedereen werkt. Wanneer het lijkt op een wonder gaat het in veel gevallen om hypes. Deze helpen je niet verder. Je hebt iets nodig dat op maat gemaakt is. Speciaal voor jou.

Afhankelijk van jouw doel stem ik het persoonlijke voedingsplan af op jouw behoeften en voorkeuren. Denk bijvoorbeeld aan het ontwikkelen van een gezond:

  • basisvoedingspatroon

  • sportvoedingspatroon

  • flexitarisch voedingspatroon

  • vegetarisch voedingspatroon

  • veganistisch voedingspatroon

  • ecologisch voedingspatroon

  • puur natuurlijk voedingspatroon

  • voedingspatroon bij zwangerschap

  • voedingspatroon bij prikkelbaar darmsyndroom